Home | Dagboek van een debiteurenbeheerder – Leuk mens

Dagboek van een debiteurenbeheerder – Leuk mens

In dit Dagboek van een debiteurenbeheerder worden wat veren weggegeven, duurt het wachten soms wel erg lang met alle gevolgen van dien en kennen wij hele leuke mensen.

 

Donderdag

Periodiek hebben onze debiteurenbeheerders telefonisch overleg met de contactpersonen van de bedrijven voor wie wij het debiteurenbeheer voeren. In deze gesprekken wordt de stand van zaken doorgenomen en worden eventuele vragen beantwoord. Uiteraard kan het eens voorkomen dat een dergelijke afspraak verzet moet worden, zo ook op verzoek van deze opdrachtgever. Wanneer collega Laura de week erna contact opneemt lukt het gelukkig wel een nieuwe afspraak te plannen. “Ik zit hier al een week achter mijn bureau te wachten en heb inmiddels een vreselijke baard gekregen omdat jij me zou bellen” was de eerste zin uit de mail van deze opdrachtgever. Gelukkig wist Laura dat hij die week op een vakbeurs had gestaan en dus vroeg ze: jij een baard? Jij stond toch op een vakbeurs? Ik hoop dat je daar veel nieuwe klanten hebt ontmoet, want dan blijven we elkaar in de toekomst nog steeds regelmatig spreken!

 

Vrijdag

Debiteurenbeheerder Belinda zit aan de telefoon met een bedrijf voor meer informatie, als de dame aan de andere kant van de lijn zegt: “Een momentje hoor, even wachten op mijn zandlopertje”. Tja, niet elk systeem is overzichtelijk en werkt lekker snel….

 

Maandag

Nadat debiteurenbeheerder Nathalie voor de laatste keer in het proces vraagt aan de debiteur wanneer hij de facturen van afgelopen september gaat betalen, zegt de beste man: “Oh ja, ik maak het over.” “Maar precies wanneer dan, meneer?” “Luister mevrouw, als ik zeg dat ik betaal, dan betaal ik ook!” Nathalie: “Eh ja, maar we kunnen toch wel even afspreken wanneer u het precies gaat overmaken?” Meneer slaakt een diepe zucht als blijk van irritatie. Nathalie: “Ik begrijp dat het heel vervelend is dat ik u wijs op een factuur die al maanden open staat, maar als het lastig is, kunnen we beter een betalingsregeling afspreken.” En nu slaakt meneer weer een zucht, maar dan van opluchting. Hij is blij met de oplossing. Hij maakt het openstaande bedrag in 4 wekelijkse termijnen over, ingaande deze week! Wij denken liever in oplossingen!

 

Dinsdag

Een maand nadat een nieuwe klant gebruik maakte van Debitan gingen wij bij hem langs voor de evaluatie. Wij werden direct overstelpt met complimenten en spreekwoordelijke veren! Het aantal facturen die tussen de 60-90 dagen open stond is enorm geslonken. En de opdrachtgever gaf aan dat dat echt onze verdiensten waren! Wow! Wat heerlijk om deze terugkoppeling te krijgen en daar zijn we trots op!

Woensdag

In onze herinnering en aanmaning staat ook vermeld wie de behandelende debiteurenbeheerder is. Een debiteur had dat niet helemaal door. En dacht dat wij verwezen naar een collega van haar. Zij zei namelijk: “U heeft het in uw brief over mevrouw Kuilboer, maar dat mens ken ik helemaal niet in ons bedrijf.” Wij legden haar uit, dat mevrouw Kuilboer onze collega is en dat het een heel leuk mens is. En zeker de moeite waard om haar te leren kennen!