Home | Dagboek van een debiteurenbeheerder – Ticketnummer

Dagboek van een debiteurenbeheerder – Ticketnummer

Dagboek van een debiteurenbeheerder - Ticketnummer

Na heel wat debiteurensmoezen te hebben gehoord, ontvingen we deze week een wel heel originele debiteurensmoes per mail (zie dinsdag). Verder in dit Dagboek van een debiteurenbeheerder: lachwekkende antwoorden van onze klanten op ticketnummers en een echtgenoot die haar man ineens niet meer weet te vinden, zodra er betaald moet worden…

Maandag

Na een gezellig teamuitje afgelopen vrijdag (eerst lekker geborreld bij eet- en bierencafé de Beiaard en daarna heerlijk gegeten bij eetcafé en restaurant Bommels te Hoorn), zitten we nu weer fris en fruitig op ons werkplek. We kunnen er weer tegenaan. Foto? Zie de update van afgelopen maandag op onze social media kanalen Facebook, Twitter en LinkedIn.

Dinsdag

Vandaag kregen we weer te maken met een nieuwe debiteurensmoes! Deze hadden we nog niet eerder gehoord. We werden namelijk aangezien voor criminelen die geld probeerden af te troggelen bij de betreffende debiteur namens onze klant die een autoverhuurbedrijf heeft. Deze persoon had een auto bij onze klant gehuurd, maar hiervoor (nog) niet betaald. Na het versturen van de betalingsherinnering, ontving onze klant de volgende mail van de betreffende debiteur:

“Dag [NAAM VAN ONZE KLANT]

Graag brengen wij u op de hoogte dat er een frauduleuze mail in omloop is waarin de naam van uw firma misbruikt wordt in een poging om ons geld af te troggelen.

Het ziet er allemaal net echt uit, maar zo gaat dat tegenwoordig bij die criminelen.

We hebben dit inmiddels ook al gemeld aan de computer crime unit van de Belgische politie.

Mvg, [NAAM DEBITEUR]”

Opmerkelijk is echter dat wij en onze klanten zeer transparant zijn over het debiteurenbeheer dat bij ons uitbesteedt wordt. Ach, het is het proberen waard.

Woensdag

Op zijn minst opmerkelijk te noemen is het wanneer een echtgenote ‘ineens’ haar man niet meer weet te bereiken wanneer het een betaling betreft die nog moet worden voldaan. Kunnen we dit als  een populaire debiteurensmoes kenmerken? Natuurlijk betreft het lang niet altijd man en vrouw. Vaak genoeg betreft het ook een ouder waarvan zijn of haar kind ineens spoorloos is verdwenen (om maar even wat te noemen). Ondertussen loopt de rente alleen maar op en wordt het bedrag (dat uiteindelijk toch écht betaald dient te worden) alleen maar hoger.

Donderdag

Dat ook factureren een vak apart blijft, blijkt maar weer uit bepaalde facturen die wij soms voor onze neus krijgen. De kans op de betaling van een factuur wordt natuurlijk wel erg klein als daar niet uit blijkt waar het om gaat. Tips om facturen sneller betaald te krijgen, kunnen bij twijfel altijd nog even nagelezen worden in ons blog: ‘Zo krijg je jouw factuur sneller betaald.’ Graag gedaan!

Vrijdag

Voor veel klanten voeren wij het debiteurenbeheer en om iemand dan snel te woord te staan, werken we met ticketnummers. Met het ticketnummer komen we direct bij de juiste debiteur van de klant. We krijgen hier echter heel wat lachwekkende opmerkingen over, die we jou natuurlijk niet kunnen onthouden! Hieronder enkele antwoorden die volgen op onze vraag: “Mag ik uw ticketnummer?”

“O, waar gaan we heen dan?”

“Een ticketnummer? Heb ik wat gewonnen?”

“Gaan we vliegen? Wat leuk, lieverd!”