Home | Dagboek van een debiteurenbeheerder – Bellen

Dagboek van een debiteurenbeheerder – Bellen

Dagboek van een debiteurenbeheerder - Bellen

Ook het Dagboek van een debiteurenbeheerder van deze week is weer gevuld met zeer bijzondere momenten! Zo blijkt maar weer eens dat het voeren van goed debiteurenbeheer echt een vak apart is en niet voor iedereen is weggelegd (zie maandag) en is ons nieuwe collega Thomas van de IT-afdeling zeer onder de indruk van de werkzaamheden van debiteurenbeheerder Laura (donderdag).

Maandag

Sommige klanten doen er goed aan hun debiteurenbeheer bij ons uit te besteden. Helemaal wanneer de kennis niet in huis is. En dat er nogal wat kennis ontbreekt bij sommigen, blijkt maar weer uit een telefoongesprek die we vandaag hadden.

De debiteur dacht haar administratie helemaal op orde te hebben, want facturen werden direct in gescand en in een digitaal dossier bewaard. Toen we vroegen hoe de facturen dan bij de crediteurenadministratie (degenen die de betaling doen) terechtkwamen viel het stil. Niet zo gek ook dat er inmiddels een behoorlijk bedrag bij hen open stond. Gelukkig zijn wij er dan om het debiteurenbeheer uit handen te nemen en ervoor te zorgen dat de facturen betaald gaan worden binnen de betalingstermijn.

Dinsdag

Vandaag hadden we een opmerkelijk telefoongesprek. Zo werden we gebeld door een debiteur (althans daar gaan we vanuit) die het volgende te melden had. (Of kunnen we beter zeggen: die niets te melden had?)

Debiteur: “U heeft mij gebeld”

Wij: “Dat is mogelijk. Met wie spreek ik?”

Debiteur: “Weet ik niet. Ik zag uw nummer.”

<opgehangen>

Goed verhaal dit. Lekker kort ook.

Woensdag

Een minder leuk onderdeel van debiteurenbeheer: Klanten nabellen voor openstaande facturen betreffende een bedrag van wel €4,-. Deze facturen kan iedereen zonder problemen gewoon betalen binnen de betalingstermijn zou je denken. Maar, ja, óók deze facturen dienen gewoon betaald te worden, dus ook deze debiteuren worden uiteraard gewoon gebeld.

Donderdag

Ons nieuwe collega Thomas, die nu sinds een paar weken werkzaam is bij Debitan op de IT-afdeling, is erg onder de indruk van de werkzaamheden van debiteurenbeheerder Laura. Dat bleek maar weer even uit zijn volgende opmerking.

Collega Thomas tegen debiteurenbeheerder Laura: “Ik hoor jou wel eens aan de telefoon, maar als je mij zou bellen, zou ik denk ik alles doen wat je zegt”.

Die kan Laura mooi in haar zak steken.

Vrijdag

Nog even iets leuks zo vlak voor het weekend. Vanaf vandaag maakt een nieuwe klant gebruik van zowel onze software voor automatisch en online debiteurenbeheer als van onze expertise door het debiteurenbeheer volledig aan ons uit te besteden. Leuk voor de klant, want die heeft vanaf vandaag geen omkijken meer naar hun debiteuren(beheer) en leuk voor ons, want wij kunnen weer een nieuwe klant toevoegen aan ons klantenportefeuille.

Fijn weekend!