Home | Dagboek van een debiteurenbeheerder – Betalingen

Dagboek van een debiteurenbeheerder – Betalingen

dagboek van een debiteurenbeheerder - betalingen

We wisten het eigenlijk al, maar deze week kregen we wel heel veel bevestiging van de goede werking van een betaallink via iDeal. Zie vooral de gebeurtenissen op maandag en dinsdag.

Donderdag

Het telefoongesprek van debiteurenbeheerder Belinda begon vandaag wel heel ‘apart’ toen ze naar een pizzeria belde voor een aantal nog openstaande facturen.

Belinda: “Ik bel voor een aantal nog openstaande facturen.”

Debiteur: “Er zijn momenteel geen openstaande vacatures.”

Belinda: “Ik bel niet voor een vacature, ik bel voor facturen.”

Debiteur: “Wil je een factuur bij het bestellen van een pizza?”

Belinda: “Nee, ik hoef geen pizza.”

Gelukkig begrepen ze elkaar uiteindelijk en konden ze er beiden om lachen. Ondertussen heeft het wel weer een leuke notitie in dit dagboek opgeleverd!

Vrijdag

Niet alleen voor klanten van klanten (lees: debiteuren) kan het soms wat wennen zijn om een externe partij het debiteurenbeheer te laten doen, ook voor ónze klanten is het soms nog even zoeken. Zo stuurde een klant vandaag een mail gericht aan ‘mevrouw Koolboer’. Die werkt hier echter niet… Wel een mevrouw Kuilboer én een mevrouw Kool. ?

Maandag

Omdat we zoveel positieve reacties krijgen van klanten, willen we deze graag met jullie delen op onze site. Daarom is online marketeer Bo deze nu aan het verzamelen door korte interviewtjes te voeren met een aantal van hen. Om één van de telefonische interviews af te sluiten, vroeg ze “Wat vind je verder nog leuk om te vertellen?” Waarbij haar collega’s van Debitan in de lach schoten. Gelijk werden er op de achtergrond grapjes gemaakt als ‘Nou ik was gister jarig’ tot ‘ik heb een heel leuk weekend gehad’ en ga zo maar door. Bo vervolgde haar vraag daarom gauw met “…met betrekking tot onze software en dienstverlening dan natuurlijk”.

Later op de dag volgende er ook weer een zeer tevreden klant, toen binnen een paar minuten de ene na de andere betaling volgde. Allemaal te danken aan de mails met betaallink. Hierop mailde Laura naar de betreffende klant: “De betalingen vliegen me om de oren”. Waarop de klant reageerde: “Nou, inderdaad. Ik kan het amper bijhouden.”

Dinsdag

Wij weten zelf uiteraard hoe briljant onze software en dienstverlening is, maar het allerleukst is het natuurlijk als een klant of debiteur dit ook beseft. Toen debiteurenbeheerder Laura vanochtend een debiteur belde om hem te herinneren aan een openstaande factuur, reageerde hij met “Ik ga het overmaken, hoor, ik moet alleen even het rekeningnummer erbij zoeken.” Waarop Laura antwoordde: “Ik kan je ook even een iDeal link sturen?” Daar had hij wel oren naar: “Een iDeal link? Nou, dat is briljant!”

Nog een voorbeeld. Wanneer je een internetprovider niet betaalt, wordt je internet (uiteindelijk) afgesloten. Maar hoe fijn is het als deze binnen een paar minuten weer aangesloten kan worden wanneer je de betaling alsnog voldoet? Gewoon even tussendoor terwijl je met ons aan de telefoon bent? Dat was het geval bij de debiteur die debiteurenbeheerder Laura vanmiddag sprak. Terwijl ze met hem aan het bellen was, stuurde ze hem een betaallink van iDeal. De debiteur betaalde op zijn beurt direct via de betreffende link en doordat Laura deze betalingen gelijk in ons systeem ziet, kon ze ervoor zorgen dat de betreffende man binnen enkele minuten weer internet had. Daar was hij wel blij mee: “Bedankt voor de snelle service!”. De betreffende internetprovider en Laura waren daar uiteraard ook erg blij mee. En zo zie je ook nog maar weer eens hoe goed (en snel) zo’n betaallink werkt.

Woensdag

Vandaag ontvingen we weer een leuke mail van een nieuwe klant.

‘Ik spreek even voor mezelf, maar ik vind het erg prettig werken. Ik merk dat onze klanten de beroemde stok achter de deur hebben. Natuurlijk is alles wennen, nog steeds, maar het gaat goed, we kunnen op jullie terugvallen daar waar nodig. Kortom: wij zijn er erg blij mee.’

Die kunnen we in onze zak steken!