Home | Dagboek van een debiteurenbeheerder – Druk

Dagboek van een debiteurenbeheerder – Druk

dagboek van een debiteurenbeheerder - druk

Ook deze week staat er weer een leuk dagboek van een debiteurenbeheerder voor je klaar met bijzondere (en soms pijnlijke) momenten…

Donderdag

Wanneer je geen eens tijd hebt om de telefoon aan te nemen van iemand die je nog geld verschuldigd bent, dan moet je wel héél druk zijn. Toen debiteurenbeheerder Belinda een debiteur belde kreeg ze iemand anders (collega?) aan de telefoon.

Collega van debiteur: “Sorry, maar ik kan je niet doorverbinden, ze is echt véél te druk om je te woord te staan.”

Vrijdag

Toen debiteurenbeheerder Laura vandaag een debiteur belde, nam die op een bijzondere manier de telefoon op. “Au!” hoorde Laura aan de andere kant van de lijn. Wat bleek nou? Haar hond had een grote kluif op haar voet laten vallen… Levert toch weer een bijzonder gesprek op én een leuke aantekening in dit dagboek.

Debiteurenbeheerder Belinda belde voor één van onze klanten een Aziatisch restaurant voor een nog openstaande betaling. Vaak hebben de mensen die daar werken net een wat andere tongval en Belinda deed daarom extra haar best om rustig en duidelijk te spreken door de telefoon. Zo gezegd, zo gedaan. Belinda had haar hele riedeltje gedaan. Waarop de man aan de andere kant van de lijn dan zegt: “Moment Woman”.

Geweldig!

Maandag

We krijgen veel leuke reacties op dit dagboek van zowel onze klanten als vrienden en kennissen. Maar ook bij medewerkers van Debitan zelf leeft het Dagboek van een debiteurenbeheerder enorm. Wanneer er bijvoorbeeld een grappig of bijzonder gesprek is met een debiteur of iemand ontvangt een aparte mail, dan denken de meeste nu gelijk ‘voor in het dagboek!’. Dat levert natuurlijk leuke situaties op. Ook debiteurenbeheerder Marianne is fan.

Marianne: “Het dagboek maakt dit werk nog leuker. Je kijkt nu heel anders tegen bepaalde gesprekken aan.”

Zelfs in het weekend worden er situaties besproken ‘voor in het dagboek’.

Dinsdag

Een mevrouw gaf telefonisch aan debiteurenbeheerder Marianne door dat ze de post niet had gekregen die wij haar vorige week hadden gestuurd.  De reden hiervoor? Iets met half.

“Niets ten nadele van deze mensen hoor, maar het wordt bezorgd door half verstandelijken, maar goed kunnen ze ook niets aan doen, want ze worden maar half begeleid en wij krijgen de post maar half.”

Woensdag

Als debiteurenbeheerder Belinda belt komt het nooit gelegen. Vooral bij horecabedrijven komt het eigenlijk nooit uit. Als ze om 16:30 uur belt, hoort ze dat ze overdag moet bellen (het is dan toch overdag?) en als ze ’s ochtends belt, dan belt ze te vroeg, want dan liggen ze nog in bed… Tja, misschien moeten ze er anders zelf maar voor zorgen dat ze niet hóeft te bellen?