Home | Dagboek van een debiteurenbeheerder – Kast van de post

Dagboek van een debiteurenbeheerder – Kast van de post

Dagboek van een debiteurenbeheerder - Kast van de post

Een korte samenvatting van de afgelopen week met hoogte- en dieptepunten, grappige reacties en bijzondere momenten uit het leven van een debiteurenbeheerder. We houden je vanaf nu wekelijks op de hoogte!

Maandag

De week begint goed, want… heel wat nieuwe klanten binnengehaald! Dat betekent wel weer extra werk, dus bekijk vooral onze openstaande vacatures ?

Dinsdag

Ooit wel eens van ‘Die rooie kast van de post’ gehoord? Wij nu wel! Toen we telefonisch in gesprek waren met een debiteur werd op deze manier de brievenbus omschreven. Creatief!

Helaas maken we ook wel eens wat mindere momenten mee als debiteurenbeheerder. Toen we een debiteur er telefonisch vriendelijk op wezen dat we de betaling nog niet hadden ontvangen, werden we voor van alles uitgemaakt. Hij had de factuur namelijk alláng betaald. Boos werd de verbinding verbroken om een uurtje later van dezelfde debiteur een mailtje te krijgen met: ‘Excuses. Ik heb het even uitgezocht en u heeft gelijk, ik zal de betaling direct overmaken.’ Gelukkig alsnog goed afgesloten en niet geheel onbelangrijk: de betaling is binnen!

Woensdag

Soms kan het wel eens verwarrend zijn dat wij het debiteurenbeheer doen van bedrijven. Bijvoorbeeld wanneer iemand goed contact heeft met een persoon in een bepaald bedrijf. Zo belden we vandaag een debiteur die bij het horen van de naam van één van onze debiteurenbeheerders verbaasd vroeg: “Huh, waar is die ander?” Gelukkig is dit meer een uitzondering dan een regel en het leverde ons wel weer een leuk gesprek met een verrassende wending op.

Donderdag

Vandaag een zeer uitgebreide mail ontvangen van een debiteur: ‘Betaaltermijn is 30 dagen’. Juist. Waar het precies over gaat en wie de afzender van deze mail is etc., dat moeten we zelf maar uitzoeken.

Vrijdag

Om te verifiëren of wij de juiste persoon aan de telefoon hebben vragen wij natuurlijk altijd om een naam. Helaas wil men dat niet altijd geven wat ons natuurlijk weer een nieuwe uitdaging geeft. Eén debiteur maakte het wel heel erg bont. Toen hij zijn naam niet wilde zeggen en dus maar de telefoon ophing heeft hij ons vervolgens tot 3x toe teruggebeld. Zijn naam? Die weten we echter nog steeds niet. Maar uiteindelijk met wat overige informatie zijn we er gelukkig wel achter weten te komen dat het niet de persoon was waar we naar op zoek waren. Dat had volgens ons een stuk makkelijker gekund.