Home | Dagboek van een debiteurenbeheerder – Kat Ontvoerd

Dagboek van een debiteurenbeheerder – Kat Ontvoerd

Dagboek van een debiteurenbeheerder - Kat ontvoerd

Collega Belinda wordt betrapt, worden boeken gesloten en had ICT’er Thomas wel een heel bijzondere passagier.

 

Donderdag

Het was vandaag een bijzonder begin van de dag voor ICT’er Thomas. Hij stapte vanmorgen in zijn auto, zette de muziek aan maar hoorde al snel een heel vreemd geluid. Muziek zachter en ja echt… hij hoorde gemiauw. Hij zette gelijk de auto aan de kant en liep een rondje om de auto, vooralsnog geen kat te zien, maar het gemauw hield aan. Voorzichtig deed hij zijn motorkap open en daar schoot de kat er tussenuit. Van schrik maakte Thomas een sprong naar achter en verdween de kat in de bosjes. Omdat Thomas inmiddels al 2 kilometer van huis was, wilde hij de kat toch nog even zoeken en stond gebukt bij de bosjes te roepen: “Poes, poes, poes, poes!” Maar de kat kwam niet meer terug. “Ik heb een kat ontvoerd.” zegt Thomas enigszins beteuterd. Welnee, een kat in het nauw maakt rare sprongen, maar een kat komt ook altijd weer op zijn pootjes terecht.

Vrijdag

Oh….wat is het heet! Gelukkig doet onze airco het wel. Debiteurenbeheerder Laura sprak vanmorgen vroeg een debiteur die meedeelde dat het voor hem een zware dag gaat worden. Hij had net te horen gekregen dat hun airco het vandaag niet doet. Oeps, dat is meer dan vervelend! “Dat wordt veel ijsjes eten om af te koelen.” zei Laura. Goed idee, dacht eindbaas Serge en regelde direct een paar dozen waterijsjes voor ons hele team! Heerlijk verfrissend.

Maandag

Vandaag is collega Tino begonnen. Hij komt in de vakantieperiode onze debiteurenbeheerders ondersteunen en versterken. Na een korte uitleg is hij al wegwijs in het systeem en gaat als een speer! Zo kunt u lekker genieten van de vakantie en beheren wij uw debiteuren!

 

Dinsdag

“Wilt u mij uit uw bestand halen, ik heb het boek gesloten!” schrijft een debiteur naar aanleiding van onze herinnering die wij hebben gestuurd omdat zij een betalingsregeling niet nakwam. Vreemde reactie, want wij hadden met haar afgesproken dat zij elke 2 weken een deelbetaling zou doen, zodat de factuur na 3 maanden is voldaan. Ze had net 5 betalingen gedaan en de laatste betaling bleef uit. Naar aanleiding van haar reactie hebben wij haar gebeld met de vraag wat zij er nou precies mee bedoelde. Nou, ze dacht dat ze alles had betaald. Na controle in haar administratie moest zij toegeven dat het boek inderdaad nog niet dicht kon en maakt zij de laatste termijn direct over. Wij hebben haar daarna nog even per mail bevestigd dat wij nu ook het boek hebben gesloten!

Woensdag

Debiteurenbeheerder Belinda is nogal gesteld op de juiste normen en waarden. En als een debiteur ophangt met het woord: “Doei!” Dan denkt zij na het ophangen altijd hardop: “Doei? Doei? Het is Dag!” Zojuist had zij een debiteur aan de lijn, een administratief medewerker van een groot bedrijf. Zij hebben elkaar wel vaker aan de lijn en noemen elkaar dan ook al bij de voornaam. Aan het einde van het zeer goed verlopen gesprek zegt Belinda: “Doei doei!!!” Ha, betrapt Belinda! “Eh ja,” zei ze enigszins beschamend, “wij hebben ook zulk leuk contact met elkaar, ik vond dat het wel kon!” En natuurlijk kan dat. Dat is juist het fijne aan dit werk, dat de meeste contacten zeer goed verlopen.