Home | Dagboek van een debiteurenbeheerder – Klant

Dagboek van een debiteurenbeheerder – Klant

Dagboek van een debiteurenbeheerder - Klant

Een klant kan een debiteur worden, maar een debiteur kan ook een klant worden. En een klant kan bij ons weer een collega worden (soort van). Verwarrend? Nee, hoor! Je leest het op vrijdag en maandag!

Donderdag

Een aantal weken geleden hadden we met ons hele team een brainstormsessie in een Van der Valk Hotel. Tijdens deze brainstorm werd echt van alles besproken; van verbeteringen voor Debitan tot de kleur op de muur. Ook ideeën over hoe we als team beter konden presteren kwamen aan bod. Eén van de wensen die tijdens deze brainstorm naar voren kwam was een stoelmassage voor alle werknemers. En deze wens is vandaag in vervulling gegaan!

Vandaag kwam Sandra Groot van Massagepraktijk Innerflow hiervoor namelijk bij ons op kantoor. Zo’n stoelmassage gecombineerd met drukpuntmassage is niet alleen een ontspannen moment, het geeft je ook nog eens een power boost! En daar pluk jij als klant uiteindelijk weer de vruchten van ?

Vrijdag

Vandaag was voor een nieuwe klant duidelijk het resultaat te zien van onze werkzaamheden. Voor meerdere debiteuren was de betaaltermijn namelijk aanzienlijk verkort waardoor de klant nu veel sneller zijn geld binnen heeft! Klant blij, wij blij.

Hoe leuk is het wanneer een debiteur zo enthousiast is over onze werkwijze dat hij klant bij ons wordt? Dat gebeurde ons vandaag! De manier waarop we facturen stuurden en de manier waarop hij herinnerd werd om de betaling daarvan te voldoen, vond hij zo professioneel en klantvriendelijk dat hij besloot om zijn eigen debiteurenbeheer ook aan ons uit te besteden. (Uiteraard heeft hij ook nog netjes de factuur betaald, want daarvoor hadden we in eerste instantie natuurlijk contact met hem opgenomen.)

Maandag

‘Zie ons als verlengstuk van jouw bedrijf en zie ons als collega in plaats van dienstverlener’ is wat wij vaak tegen ons klanten zeggen bij Debitan. Als wij van een klant hiervan dan ook nog eens een bevestiging krijgen, zijn wij maar wat trots. Dan hebben wij ons werk namelijk goed gedaan. Uit de aanhef in de mail die directie assistente Sophie zojuist ontving, bleek dat deze klant ons inderdaad zo ziet:

“Hi Sophie, collega Sophie,”

Dinsdag

De man die debiteurenbeheerder Marianne vandaag aan de telefoon had, vond het maar vervelend dat hij post van ons had ontvangen.

Debiteur: “Ik heb duidelijk een briefje op mijn deur hangen waarop staat dat diegene hier niet woont.”

Tja, we gaan helaas niet eerst bij alle geadresseerden langs (voor eventuele briefjes op hun voordeur) alvorens we de brieven op de post doen…

Woensdag

Bij Debitan hebben we ook een aantal Belgische debiteuren die we nabellen. In België wordt echter ook Frans gesproken, een die taal die debiteurenbeheerder Belinda nou niet per se heel goed beheerst. Wanneer ze een Belgisch bedrijf belt en aan een Nederlands sprekend persoon vraagt naar de crediteurenafdeling, zegt ze op voorhand dan ook maar meteen:

“En ik spreek geen Frans.”

Ach, je kan beter meteen maar duidelijk zijn. Daar houden we bij Debitan tenslotte ook van: duidelijkheid en transparantie.