Home | Dagboek van een debiteurenbeheerder – Moeite

Dagboek van een debiteurenbeheerder – Moeite

dagboek van een debiteurenbeheerder - moeite

Deze week bleek voor de zoveelste keer dat de aanhouder wint en hebben we weer te maken met zeer bijzondere uitspraken en momenten. Je leest het allemaal in dit Dagboek van een debiteurenbeheerder.

Donderdag

Laten we dit dagboek eens beginnen met een bijzondere voicemail van een debiteur: ‘vanwege dat ik niet bereikbaar ben, ben ik niet bereikbaar.’ Moge dat maar duidelijk zijn!

Vrijdag

Vandaag sprak debiteurenbeheerder Nathalie met een meneer die al zo’n ‘onderhuids gevoel’ had. Weer eens wat anders dan een onderbuikgevoel!

Ook sprak onze Nathalie met een meneer die schuldhulp had aangevraagd. Nadelig voor onze klant voor wie wij het debiteurenbeheer doen, want die moet nu waarschijnlijk langer wachten op zijn geld of krijgt (in het ergste geval) helemaal niets. Wel verzocht de debiteur Nathalie om aan onze klant (een fysiotherapeut) door te geven ‘dat het hem heel erg spijt dat het zo gelopen is, maar dat de behandeling goed geholpen heeft, want hij heeft geen muisarm meer’. Onze klant de fysiotherapeut kan dan wel even geen geld in zijn stak steken, maar deze wel!

Maandag

Vandaag kwam één van onze klanten spontaan binnengewandeld om nog even wat te tekenen. Dat kan bij ons gewoon. En het leuke was, hij was niet alleen! Hij was namelijk met de wandelwagen waar een heel lief klein vrolijk baby’tje in zat. Het was vandaag zijn opa-dag en hij was toch in de buurt. Het deed in ieder geval even de moederharten smelten bij alle mama’s op kantoor.

Ook bleek vandaag voor de zoveelste keer dat de aanhouder wint. Na meerdere keren contact te hebben gezocht met een debiteur, ontving debiteurenbeheerder Marianne de volgende reactie:

“Nou, je hebt zoveel moeite gedaan. Ik zal je morgen betalen.”

Dinsdag

Last van een korte termijn geheugen of een poging tot een smoes? We hadden vandaag te maken met een zeer bijzonder telefoongesprek.

Debiteurenbeheerder Marianne: ‘We hebben je voicemail ingesproken.’

Debiteur: ‘Dat kan ik niet afluisteren want mijn beltegoed is bijna op dus als ik wegval ligt het daaraan.’

Marianne: ‘Wij kunnen jou wel even terugbellen?’

Debiteur: ‘Dat is goed.’

Nog geen minuut later…

Marianne: ‘Je had ons zojuist gebeld en we zouden je even terugbellen.’

Debiteur: ‘Dat zou best eens kunnen ja’

???

Woensdag

We hebben al een tijd lang contact met een debiteur die ons van alles mailt, behalve een betaalbewijs (waar we keer op keer weer om vragen). Hij houdt vol al betaald te hebben (wat natuurlijk hartstikke mooi is), maar wij kunnen de betaling nergens terugvinden (wat minder mooi is). De klant voor wie de betaling bedoeld is, kon de humor er gelukkig nog wel van inzien. In een mail stuurt hij ons:

‘Spijtig dat de beste man zoveel emotie laat zien en niet gewoon even een betaalbewijs mailt, dan zijn we van alles af. Ieder zijn keuzes om het stressniveau laag te houden zullen we maar denken.’