Home | Dagboek van een debiteurenbeheerder – Nieuwe

Dagboek van een debiteurenbeheerder – Nieuwe

dagboek van een debiteurenbeheerder - nieuwe

Een korte samenvatting van de afgelopen week met hoogte- en dieptepunten, grappige reacties en bijzondere momenten uit het leven van een debiteurenbeheerder. We houden je vanaf nu wekelijks op de hoogte!

Maandag

Altijd leuk om te horen dat onze klanten de debiteurenbeheerders bij Debitan erg waarderen. (Maar misschien wat minder leuk voor onze nieuwe collega’s…)

Klant: “Die nieuwe bij jullie, doet die ook debiteurenbeheer?”

Wij: “Nee.”

Klant: “Dus eigenlijk hebben we daar niks aan?”

(Gelukkig was het maar een grapje.)

Dinsdag

Vandaag hadden we een overwinningsfeestje! Na het versturen van een online accept werden er binnen 1 uur tijd meerdere facturen direct betaald. Zo zie je maar weer dat de betaalmethode echt bijdraagt aan een kortere betalingstermijn.

Woensdag

Een beetje humor tijdens het werk moet ook kunnen. Helemaal met leuke versprekingen tijdens een telefoongesprek met een klant. Over bijvoorbeeld ingeschoten acties in ons software systeem die dan de volgende dag in ons scherm omhoog komen. Althans, dat was wat we bedoelden.

Wij: “Als je hem gister hebt ingeschoten, dan kom je de volgende dag omhoog.”

Klant: “Dan kom ik omhoog?”

Oeps.

Donderdag

De letterlijke vertaling van het spreekwoord ‘De één zijn dood is een ander zijn brood’ gaat voor één van onze debiteuren die als zzp’er werkt voor terminale patiënten niet op. Want geen patiënten = geen werk (en dus geen geld om de openstaande facturen te betalen). Overigens hebben we diep respect voor het werk wat deze debiteur doet en uiteraard ook voor de patiënten en betrokkenen. Laat dat wel even duidelijk zijn.

Vrijdag

Een kleine debiteurenbeheer frustratie: debiteuren die niet willen zeggen of zij degene zijn waar we naar op zoek zijn. Of, in ieder geval, nóg niet.

Wij: ‘Spreek ik met meneer …?’

Debiteur: ‘Misschien.’

Dus. Dit is voor ons echter niet de eerste keer dat we hiermee te maken krijgen. Vorige week hadden we bijvoorbeeld een soortgelijke situatie. Gelukkig weten we hierdoor wel steeds beter hoe er ermee om kunnen gaan om toch hetgeen te bereiken waar we voor belden in de eerste plaats.