Home | De leukste dagboekquotes van 2020!

De leukste dagboekquotes van 2020!

Wat kun je erover zeggen? 2020 is een jaar van vallen en opstaan. Een jaar dat we niet snel gaan vergeten (ondanks dat we dat misschien wel heel graag willen). Maar om toch het positieve erin te houden en 2020 met een glimlach af te sluiten, hebben wij de 10 beste, meest hilarische, uiteenlopende, gênante, liefdevolle en geweldige quotes van onze klanten en onszelf op een rijtje gezet.

When nature calls

We werken allemaal thuis en dat is even wennen. Ook voor onze gezinsleden. Sophie zit met een klant aan de lijn en is even vergeten de deur van haar werkkamer dicht te doen. Tot er van beneden opeens een luide roep klinkt: ‘Papa, ik moet echt heeeeeel nodig poepen!’ Waarop ze aan de andere kant van de lijn een klein gniffeltje hoort. Tja, when nature calls… en je kinderen.

Goed huwelijk

Belinda is voor een klant aan het bellen met debiteuren. Ze krijgt een heel aardige man aan de telefoon en vraagt hem naar de status van openstaande facturen voor het 3een 4ekwartaal van 2019. Die van het 1ekwartaal van 2020 heeft hij al wel betaald, dus wat is de reden dat die eerdere facturen nog wel open staan? We weten dat hij moeite had met het in contact komen met onze klant, terwijl hij nog wat vragen had over de dienstverlening. Belinda vraagt hem of dat de reden is dat de facturen nog niet waren betaald? ‘Neeeee, zo zijn we niet getrouwd!’

Gereject

Nathalie belt met een debiteur over een aantal openstaande facturen. Op de een of andere manier worden deze maar niet betaald. Na wat uitzoekwerk bij de crediteurenadministratie komt de medewerker met een verklaring: ‘De facturen zijn gereject’. In een tijd waarin alles wordt geüpdatet en gecanceld, kijken we daar niet meer van op natuurlijk!

Karatene

Marianne krijgt een mailtje van een debiteur die even géén zin heeft om met ons te bellen. 
‘Op dit moment kan ik geen contact opnemen met jullie omdat ik besmet bent met de covid 19. Ik ben sinds twee dagen in karatene. Zodra ik op geknapt bent en het goed gaat met mij zal ik jullie contacten.
Voor nu staat mij hoofd er even niet bij.’ We begrijpen het volledig, maar moesten toch een beetje gniffelen om de woordkeuze van deze mevrouw. Al die nieuwe termen die met zo’n pandemie komen.

Toneeltalent

Nathalie is aan het bellen. Als debiteurenbeheerder doe je dat natuurlijk dagelijks en dat betekent dat je ook nogal wat wachtmuziekjes om je oren krijgt. In veel gevallen is dat een algemeen muziekje dat je al snel kunt mee neuriën. Maar vandaag heeft ze minder mazzel. Dit bedrijf heeft een wachtmuziekje van The Doors. Voor haar de ergste achtergrondmuziek ever. Met stoom uit haar oren hangt ze in de wacht, terwijl ze het gejengel van een elektrisch orgel aanhoort. Gelukkig is de persoon die ze probeert te pakken te krijgen niet aanwezig. Kon ze eerst even afkoelen. Dat is toch prettiger dan al je toneeltalent van stal te halen om gewoon vriendelijk de klant van onze klant te woord te staan na zo’n beproeving. Wachtmuziekjes. We zouden er een boek over kunnen schrijven.

Lekker stuk

Geen gesprek met een debiteur vandaag, nou ja, die zijn er wel, maar niet in dit dagboek. We hebben namelijk ontdekt dat een aantal van onze klanten wat lugubere trekjes hebben. Wanneer zij een review hebben gegeven voor onze website, sturen we ze een taart om hen te bedanken. En op die taart staat een foto van onze Serge. En op de een of andere manier genieten onze klanten er erg van om zijn hoofd in stukken te snijden. Op de dag dat de taarten bezorgd worden, krijgen we steevast foto’s van halve Serges doorgestuurd. Daar moeten we dan zelf ook nog wel om lachen. En we zijn blij dat onze klanten ook kunnen genieten van Serges aanwezigheid!

Mauwting

Sophie zit in een videomeeting met de heren van IT. Technische zaken doorspreken voor een klant. Maar het blijkt maar weer eens dat de beste spelers op de bank zitten. Eén van haar katten begint zich plotseling uitgebreid en luidkeels te bemoeien met het gesprek. Misschien vinden we iemand die de ondertiteling kan doen. Wie weet wat een praktische tips het beestje gaf!

Facebookvrienden

Laura belt met een debiteur namens een van onze klanten, met het nummer dat zij ons hebben doorgegeven. Dit blijkt echter het nummer van zijn ouders te zijn. Hij woont zelfs al 21 jaar (!) niet meer thuis. Uiteindelijk krijgt ze hem via zijn ouders alsnog te pakken. Na het gesprek blijkt dat de debiteur goed had geluisterd én dat hij het gesprek blijkbaar erg aangenaam vond. Laura heeft inmiddels een vriendschapsverzoek voor Facebook ontvangen van hem.

Lief en leed

Wanneer we het debiteurenbeheer voor een bedrijf overnemen, zijn we een soort verlengstuk van dat bedrijf geworden. Dat voelt voor beide partijen zo. Er is veel contact heen en weer om alles soepel te laten verlopen. Dat vertrouwde gevoel vinden we heerlijk. Maar andersom is dat blijkbaar ook zo. Sophie werd vandaag gebeld door de vervangende contactpersoon bij bedrijf K dat haar collega (onze vaste contactpersoon) is bevallen van een prachtige dochter. Een gesprek op een roze wolk natuurlijk. Verder voegt het voor ons als leverancier (want dat zijn we uiteindelijk toch) niet heel veel toe. Het feit dat ze zich zo vertrouwd voelt met ons dat ze dit nieuwtje toch even wilde delen, is echter wél goed nieuws. De liefde komt toch van twee kanten! Natuurlijk sturen we wel even een leuke attentie die kant op.

Enkelband

Serge heeft een debiteur aan de telefoon die nu écht moet gaan betalen. ‘Ik sta op het punt de vordering uit handen te geven. Kun je misschien vandaag nog die € 100,- overmaken?’
Debiteur: “Ja, dat lukt niet. Gisteren is mijn enkelband afgeknipt.”
Serge leeft met hem mee: ‘Oh, dat is niet zo best. Dan kun je natuurlijk ook niet werken?’
Het blijkt niet om een lichamelijk kwaal, maar om een enkelband van justitie te gaan. Maar de beste man moest nog wel even op zoek naar een manier om zijn schuld alsnog te kunnen inlossen.