Home | Een schone lei

Een schone lei

debiteuren365-een-schone-lei
Doe waar je goed in bent en doe wat je leuk vindt. Het is een motto dat veel ondernemers en bedrijven graag zouden willen volgen. Maar wie een bedrijft leidt, weet dat dat niet altijd kan. Er zijn zaken die minder leuk zijn, of waar je minder goed in bent. Denk bijvoorbeeld aan je debiteurenbeheer.

Een deel van de zaken rond debiteuren kun je automatiseren. Administratiesystemen die alle facturen verwerken, openstaande bedragen bijhouden en meldingen uitsturen naar je debiteuren als ze moeten betalen. Dat maakt het leven van een ondernemer al een stuk aangenamer.

Maar dan is er nog altijd het rottigste deel: debiteuren die niet betalen, nabellen. Soms één keer, soms heel vaak. Voor veel bedrijven het moeilijkste deel van het debiteurenbeheer. Want een debiteur kan honderd redenen hebben waarom een factuur nog niet voldaan is.

De meeste redenen hebben wij al een keer gehoord. Soms zijn ze legitiem, soms zijn ze overduidelijk verzonnen. Omdat het ons werk is, kunnen wij daar goed mee omgaan. Niet alleen met de excuses, maar ook met de frustraties. Want een debiteur iedere dag moeten nabellen, kost je een hoop energie.

Onze mensen gaan juist iedere dag opnieuw in contact met debiteuren, om ervoor te zorgen dat facturen uiteindelijk betaald worden. Doordat we een groot deel geautomatiseerd hebben, zien onze klanten hoe het ervoor staat met een debiteur. En doordat we vanaf dag één actief aan de slag gaan, hebben we de rotte appels er al tussenuit gehaald.

Elke dag gaan onze medewerkers met positieve energie aan de slag. Natuurlijk hebben we soms te maken met moeilijke situaties of frustraties, maar door er onderling over te praten en er soms over te lachen, beginnen we iedere dag met een schone lei aan ons werk.