Home | Geen agressieve waakhond, maar een trouwe Golden Retriever

Geen agressieve waakhond, maar een trouwe Golden Retriever

Geen agressieve waakhond, maar een trouwe Golden Retriever

Wie ons kantoor in Hoorn weleens heeft bezocht, kent hem misschien wel. Onze Sjef. Sjef is het trouwste en meest loyale lid van het Debitan team. En onbedoeld staat onze kantoorhond symbool voor onze aanpak. Niet dat we hijgend aan de telefoon hangen. En we kwispelen ook niet als er een betaling binnenkomt. Nouja, niet letterlijk. Maar we worden er wel blij van, want dat betekent dat we ons werk goed doen.

Bij debiteurenbeheer denken mensen nog weleens aan vervelende telefoontjes. Dat je wordt opgebeld en dreigementen naar je toegeslingerd krijgt over wat er allemaal gebeurt als je niet NU METEEN betaalt. Dat kan natuurlijk heel effectief zijn, maar het is niet erg leuk. Mensen vergeten tenslotte ook weleens iets te betalen. Of er is even geen geld. Dan is de agressieve aanpak funest voor het humeur van de debiteur en uiteindelijk voor de relatie van de debiteur met onze klant.

Aai over de bol

Uit ervaring weten wij dat de Golden Retriever-aanpak werkt. Wie wil zo’n vriendelijk beest niet een aai over zijn kop geven? Daar azen we niet op trouwens hoor, die aai over onze bol. Wij stappen open en vriendelijk elk telefoongesprek in. We brengen de debiteur op de hoogte van het feit dat er nog een factuur (of soms meer) open staat en dat we graag willen bespreken wanneer deze betaald gaat worden. Soms gaat het heel snel, sturen we een Ideal betaallink en is de betaling dezelfde dag nog binnen. Soms treffen we een betalingsregeling, waarna we onze klant daarvan op de hoogte brengen én blijven monitoren of de afspraken worden nagekomen.

Altijd een goed gevoel

Elk gesprek is anders, maar de vriendelijke aanpak is er altijd. Wij vinden het contact met de mensen echt het allerleukst en we voeren vaak grappige of bijzondere gesprekken. We kennen de mensen van de crediteurenadministraties (van de debiteuren) bij naam. Alsof het onze eigen klanten zijn. Als de debiteur een goed gevoel over houdt aan het gesprek met ons over de factuur van onze klant, heeft hij dat ook bij de klant. We zijn tenslotte toch een soort verlengstuk van de klant. Of de kantoorhond. Net hoe je het bekijkt.