Home | Hoe Debitan zorgt dat rekeningen betaald worden

Hoe Debitan zorgt dat rekeningen betaald worden

 Hoe Debitan zorgt dat de rekeningen op tijd betaald worden

Dankzij onze software kun jij al heel gemakkelijk al je facturen laten verzenden. Maar wat doe je als de facturen niet (op tijd) betaald worden?

 

Software

Jouw debiteuren op orde houden kan in een handomdraai als je gebruik maakt van de software van Debitan. Of je nou een start-up of zzp’er bent, 5 of 50 werknemers in dienst hebt, Debitan heeft pakketten voor elk soort ondernemer.
We hebben een gratis pakket voor kleine ondernemers die tot 3 facturen per maand versturen, maar we hebben ook een Instap en Basispakket met verschillende uitbreidingen. Wanneer je geen kaas hebt gegeten van debiteurenbeheer of er gaat te veel tijd in zitten, dan bieden wij ook een Uitbestedingsservice aan. Als je ons Uitbesteden pakket afneemt regelen wij dat de facturen betaald worden.

 

Servicegerichte professionals

Met het Uitbesteden pakket nemen wij jouw zorgen over. Mocht de betalingstermijn van de factuur verstreken zijn, dan bellen wij jouw debiteuren na. Dit wordt bij Debitan uitsluitend gedaan door professionals. Dit is voor ons heel belangrijk, omdat het over de klanten van onze opdrachtgever gaat. Daarom blijven wij ten alle tijden vriendelijk, servicegericht en professioneel.

 

Bellen, mailen, langsgaan

De eerste stap in debiteurenbeheer is bellen. Vaak is één telefoontje genoeg om de debiteur eraan te herinneren dat er nog een factuur open staat. En wij kunnen in een paar seconden een e-mail sturen met een kopie van de factuur inclusief betalingslink. Zo wordt de betaling voldoen een fluitje van een cent.
Tijdens de telefoongesprekken maken wij ook betalingsregelingen. Dit houdt in dat wij afspraken maken met de debiteur over wanneer wij de betaling kunnen verwachten. Kan de debiteur de betaling niet in één keer voldoen, dan kan er ook (in overleg met de opdrachtgever) een maandelijks- of wekelijkse betaling plaatsvinden.
Er is maar zeer zelden sprake van onwil om te betalen. Maar mocht dit wel het geval zijn, dan blijven wij nog steeds professioneel aan de telefoon. Een vreemde heeft vaak meer overwicht op een debiteur, en onze debiteurenbeheerders hebben zich de zakelijke toon om facturen betaald te krijgen eigen gemaakt.
Nadat de betaaltermijn van de factuur is verstreken komt er rente bovenop de nog te betalen rekening indien dat zo is afgesroken. Wij wijzen de debiteur daar altijd op. Vaak wordt, uit angst voor een nóg hogere factuur i.v.m. de rente, het bedrag snel overgemaakt.
In de schaarse gevallen waarbij telefonisch, noch e-mailcontact wordt beantwoord, schromen wij er niet voor om langs te gaan om de debiteur aan de openstaande factuur te herinneren.