Home | Hoe een iDeallinkje alles in beweging brengt

Hoe een iDeallinkje alles in beweging brengt

In een wereld vol mogelijkheden is de klant koning. Ook als het gaat om het betalen van zijn facturen. Waar het ooit voldoende was om een factuur of een incasso opdracht te sturen, zoeken bedrijven nu volop naar nieuwe mogelijkheden om betaald te worden. En gelukkig zijn die er ook. Voor ons met stip op 1: de iDeal betaallink.

Voor consumenten is de gewone factuur, waarop een bedrag staat dat, onder vermelding van factuurnummer en eventuele andere gegevens, overgemaakt moet worden op rekeningnummer X,  eigenlijk niet meer van deze tijd. We gebruiken hem nog wel volop natuurlijk, maar op veel mensen maakt hij nog maar weinig indruk. ‘Een vervaldatum? Ik krijg vast wel een herinnering.’ Men heeft het gewoonweg te druk om in te loggen in de bankomgeving en dan de openstaande facturen in te voeren en te betalen. Uitstelgedrag. Wij, bij Debitan, zien daar wel uitdagingen in, want het is niet zo moeilijk om mensen in beweging te brengen. Als je ze maar op een passende manier benadert.

Snel en eenvoudig, lukt altijd

Door de week heen spreken we talloze debiteuren die we herinneren aan hun openstaande factuur of afgesproken betalingsregeling. In de meeste gevallen zijn ze vergeten te betalen, is de automatische incasso mislukt of hebben ze de regeling niet goed verwerkt in hun bankomgeving. Dat kan gebeuren natuurlijk. In alle gevallen sturen we ze na het gesprek dan een e-mail met een iDeallinkje. Hiermee kunnen ze de volledige of deelbetaling snel en eenvoudig voldoen. Vanaf een zelfgekozen bankrekening. Het voordeel van deze manier is dat het de debiteuren nauwelijks tijd kost en de kans op fouten nihil is. Wanneer we een betalingsregeling afspreken, krijgt de debiteur elke maand of vanaf een afgesproken datum automatisch een mail met een betaallinkje. Naast dat we de linkjes op (betaal)afspraak meesturen, zitten ze ook standaard in elke mail die we sturen. Ook in de standaard herinneringen worden ze dus opgenomen. Deze aanpak werkt, want we zien dat betalingen zo sneller worden gedaan. Zo brengen we niet alleen de debiteuren, maar ook de geldstroom van onze klanten in beweging. Ideaal, zo’n iDeallink!