Home | Met één been overal in

Met één been overal in

De nummertjescultuur gaat steeds meer mensen tegenstaan. We willen gezien worden. Altijd en overal. Een persoonlijke aanpak wordt dus in nagenoeg elke branche steeds belangrijker. Ook in die van ons! Dat vinden wij alleen maar leuk.

Onze debiteurenbeheerders staan altijd in een soort spagaat. Het ene been staat bij ons op de zaak, maar dat andere staat bij al onze klanten én hun klanten een beetje binnen. We zijn een vast onderdeel van de relatie van onze klanten met hun klanten en we delen dan ook mee met lief en leed. Dat persoonlijke maakt ons werk juist waardevol.

Bedrijfs-…eh…gezinsuitbreiding

Dit hoorde ik vorige maand ook toen ik naast Belinda zat. Belinda was aan het nabellen voor onze klant W. Ze zat aan de telefoon met een vaste klant van W. De vervangende contactpersoon bij dit bedrijf vertelt haar blij dat haar collega (onze vaste contactpersoon) is bevallen. Dat is prachtig nieuws! Na het telefoongesprek stuurt Belinda meteen een berichtje naar W. om dit door te geven. Zo kunnen zij de nieuwe moeder zelf feliciteren en in het zonnetje zetten. Goed voor de relatie met hun klant én heel erg leuk om te doen natuurlijk!

Bel ons niet, wij bellen u. En andersom.

Vervolgens gaat de telefoon. Belinda neemt op en heeft de contactpersoon van een andere klant van W. aan de lijn. Hij vertelt dat ze vanwege een nieuw systeem tot 1 juli geen betalingen kunnen versturen. Ze bedankt hem en geeft dit meteen door aan W. Enerzijds is het fijn dat klanten dit proactief doorgeven, zodat we niet achter facturen aanbellen die toch (nog) niet worden betaald. Anderzijds vinden we het ook een compliment dat het contact dat we hebben met de klanten van onze klanten zó goed is, dat ze dit zelf door wíllen geven. Er is geen angst om te bellen. Het is gewoon een huishoudelijke mededeling die het voor iedereen makkelijker maakt. En dat is precies waarom we doen wat we doen.