Home | Typisch geval van “had ik ze maar eerder ontdekt”.

Typisch geval van “had ik ze maar eerder ontdekt”.

Adam Kohen
Kohen Administraties

Debiteurenbeheer anno nu vraagt om souplesse. De flinterdunne scheidslijn tussen tevreden cliënten hebben en behouden versus het managen van betaalafspraken kost tijd en vraagt vooral om ervaring. Als eigenaar van een groeiend boekhoud-, en advieskantoor wil ik mij vooral bezig houden met mijn bedrijfsvoering en het inhoudelijke werk voor mijn cliënten. Niet met het nabellen van een te laat betaalde factuur.

Betaalafspraken managen

Grosso modo merk ik dat 1/3 een factuur meteen betaalt. 1/3 te laat. 1/3 structureel te laat. Dankzij de samenwerking met Debitan betaalt 2/3 van mijn cliënten nu binnen 5 dagen ná verlopen van de betaaltermijn. Zijn er liquiditeitsproblemen, dan kan ik mij als boekhouder focussen op persoonlijk advies. Niet op het managen van betaalafspraken.

De minnelijke wijze van contact met mijn cliënten gaf voor mij de doorslag. De cliënt die tijdelijk “omhoog” zit, wordt begeleid in deelbetalingen en betaalafspraken. Altijd in ruggespraak met mij als opdrachtgever. Beschouw het als de “good cop / bad cop” relatie.

Oerdegelijk en accuraat

De cloud based omgeving oogt overweldigend, maar is accuraat en oerdegelijk. Altijd up-to-date inzicht in betaalafspraken, opvolging en financiën. Maatwerk tot achter de komma. Prima support. Snelle reacties en constante afstemming. Na het binnen hengelen als klant, blijven zij wél contact houden. Gaat er iets mis, wordt het direct opgelost en aangepakt. Werk je met een boekhoudpakket, begeleiden zij de gehele “onboarding”.

Debitan helpt mij nu al een forsere stap te zetten in efficiency en professionalisering van mijn bedrijf.’