Wil je jouw debiteurenbeheer uitbesteden? Dan zit je hier helemaal goed! Bij dit ‘Debiteurenbeheer Basis Uitbesteden Pakket’ wordt jouw debiteurenadministratie niet alleen geautomatiseerd, maar geheel van je overgenomen. Zelf heb je hier dus helemaal geen omkijken meer naar! Dit scheelt je ontzettend veel tijd en geld.
Het online debiteurenbeheer basis uitbesteden pakket is het meest uitgebreide pakket van debiteuren365.nl. Bij dit servicepakket word je volledig ontzorgt op het gebied van debiteurenbeheer. Specialisten nemen jouw gehele debiteurenadministratie (inclusief opvolging) van je over. Je behoudt hierbij evengoed volledige inzage en controle. We zijn tenslotte in dienst van jou.
Hieronder gaan we eerst verder in op hoe online debiteurenbeheer precies werkt, dan kijken we naar wat het uitbesteden van jouw online debiteurenbeheer inhoudt en vervolgens gaan we dieper in op het basis uitbesteden pakket inhoudelijk en wat je hierbij zoal kunt verwachten van ons.
Zo werkt online debiteurenbeheer
Debiteuren365.nl automatiseert jouw debiteurenbeheer en incassozaken. Na het genereren van de facturen, bijvoorbeeld middels een eenvoudige koppeling met jouw boekhoudprogramma of een import, verstuurt het systeem automatisch facturen naar jouw klanten.
Debiteuren365.nl is een SAAS (Software As A Service) oplossing. Deze is speciaal ontwikkeld om debiteurenbeheer zo efficiënt en eenvoudig mogelijk te laten verlopen, waarbij ook de kosten van debiteurenbeheer in ogenschouw worden gehouden. Je kunt een koppeling maken met vrijwel alle boekhoudpakketten. Ook jouw eigen specialistische software is geen probleem voor Debiteuren365.nl.
Daarnaast wordt met onze software het contact leggen met jouw klanten vereenvoudigd. Zo is het mogelijk om jouw klanten te benaderen via mail, post, telefoon, sms en via een directe koppeling. Jouw klanten krijgen de mogelijkheid vanaf de factuur, herinnering of aanmaning meteen door te klikken in een goed beveiligde omgeving waar direct gereageerd kan worden of een factuur kan worden gedownload.
Online debiteurenbeheer uitbesteden
Wanneer de betaling van een factuur uitblijft, komen onze debiteurenbeheerders in actie. Dit gebeurt geheel volgens de op voorhand gemaakte afspraken met jou en de gedane instellingen in het systeem. In het systeem kan namelijk door middel van de workflow aangegeven worden hoeveel dagen na openstaande factuur er bepaalde acties moeten gaan lopen. Uiteraard is dit (ook gedurende het proces) geheel naar wens in te vullen en aan te passen. Bij een betalingstermijn van 14 dagen kan zo’n workflow er bijvoorbeeld als volgt uitzien:
- Betaalherinnering: 15 dagen na factuurdatum
- Telefonische herinnering: 21 dagen na factuurdatum
- Aanmaning: 30 dagen na factuurdatum
- Laatste telefonische poging: 44 dagen na factuurdatum
Wanneer jij je debiteurenbeheer bij ons uitbesteedt, zullen onze debiteurenbeheerders deze acties in de gaten houden en op zich nemen. Het voordeel hiervan is dat een onbekende vaak meer gezag kan uitoefenen. Mede hierdoor worden jouw facturen sneller betaald.
Debiteurenbeheer basis uitbesteden pakket
Wat u zoal kunt verwachten in het debiteurenbeheer basis uitbesteden pakket:
- Het versturen van herinneringen en aanmaningen per post, e-mail en sms
- Het telefonisch benaderen van uw debiteuren
- Dispuut management of het on-hold zetten van facturen en debiteuren
- Betalingsregelingen aanmaken op meerdere wijzen
- Aanmaken van facturen
- Aanmaken van abonnementen
- MijnDebiteuren365.nl (inlog portal voor uw klanten)
- Actielijst voor vandaag en komende week
- Koppelingen met alle boekhoudpakketten zowel on- als offline
- Het aanmaken van een onbeperkt aantal facturen
- Het versturen van herinneringen en aanmaningen per post, e-mail en sms
- Uitgebreide rapportage mogelijkheden
- Automatische incasso mogelijkheid op uw rekening of die van Debiteuren365.nl
- Online betaalmogelijkheid
- Risico management en advies
- Betalingsregelingen aanmaken
- Artikelbeheer
- Risico check
- Credit reports
Goed debiteurenbeheer is van groot belang
Een goede administratie is van groot belang voor een bedrijf. Hiermee kan namelijk voorkomen worden dat klanten niet of niet op tijd hun facturen betalen. Goed debiteurenbeheer komt dan ook op het volgende neer: ‘ervoor zorgen dat facturen zo snel mogelijk en volledig betaald worden.’
Wanneer de administratie niet op orde is, kan dit in het ergste geval resulteren in een faillissement van jouw bedrijf. Om dit te voorkomen is goed debiteurenbeheer dus van essentieel belang. Zo kan bij een afgesproken betaaltermijn van 14 dagen niet pas na een maand eens gekeken worden of een factuur daadwerkelijk betaald is.
Ook de stappen die ondernomen moeten worden om ervoor te zorgen dat een factuur alsnog betaald gaat worden, vallen allemaal onder debiteurenbeheer. Het beste is het om hierbij een vaste timing in het proces te hanteren zoals hierboven is besproken. Je weet inmiddels zelf hoeveel tijd daar in gaat zitten. Onze debiteurenbeheerders ontzorgen je graag op dit gebied.
Geïnteresseerd? Meld je hieronder aan! Meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op.